Strategic Objectives – BUS
Faculty Of Business Administration and International Trade
Strategic Goals
Goal (1): Preparing distinguished graduates demonstrating professional creativity, and entrepreneurship skills, and capable of competing locally, regionally, and internationally.
Goal (2): Ensuring that the human resources of the faculty are adequate and efficient.
Goal (3): Supporting and encouraging scientific research as well as introducing and developing graduate programs in line with the orientation and requirements of the national economy and sustainable development.
Goal (4): Establishing a total quality system in accordance with local quality standards.
Goal (5): Providing a variety of distinguished services to the internal and external community.
الغايات والأهداف الاستراتيجية
الغاية الأولى :إعداد خريج متميز قادر على الإبداع المهني وريادة الأعمال والمنافسة محليًا وإقليميًا ودوليًا.
الغاية الثانية :ضمان كفاية وكفاءة الموارد البشرية بالكلية.
الغاية الثالثة :دعم وتشجيع البحث العلمي وتطوير واستحداث برامج الدراسات العليا بما يتماشى مع توجهات ومتطلبات الاقتصاد القومي والتنمية المستدامة.
الغاية الرابعة : وضع نظام جودة شامل وفقًا لمعايير الجودة المحلية.