Strategic Objectives – MCM

Department of Mass Communication

Faculty of Al-Alsun and Mass Communication Strategic Objectives

Strategic Objectives

1- Enhancing the competitive edge of the Faculty through an effective system for quality management and continuous performance development.
2- Qualifying a creative, knowledgeable, and skillful graduate capable of competing in the national and regional labor market.
3- Selecting and training academic and administrative staff members to enhance institutional performance.
4- Conducting outstanding scientific research nationally, regionally, and internationally.
5- Optimizing the role of the Faculty in community service and environment development.



الغايات الاستراتيجية لكلية الألسن والإعلام

 

1- دعم القدرة التنافسية للكلية من خلال نظام فعال لإدارة الجودة والتطوير المستمر للأداء

2- إعداد خريج مبدع ومؤهل معرفيًا ومهاريًا للمنافسة في سوق العمل المحلي والإقليمي

3- توفير وإعداد كوادر أكاديمية وإدارية لتطوير الأداء المؤسسي

4- إنتاج بحث علمي متميز محليًا وإقليميًا ودوليًا

5- تعظيم دور الكلية في خدمة المجتمع وتنمية البيئة